Som ett stabilt, tryggt och progressivt solenergiföretag behöver vi en logotyp som står stadigt. På kommande sidor visar vi den i olika utföranden och hur den ska användas i vår kommunikation.
Responsiv logotyp
Logotypen består av tre responsiva delar: primär, sekundär, samt en tertiär variant. Alla varianter är ok att använda men i första hand använder vi den primära varianten. På ställen där den blir för liten och oläsbar eller på ställen där den inte får plats, använder vi någon av de andra varianterna.
Primär
Sekundär
Tertiär
Utbyggnad logotyp
ECOCARE
Den här logotypen använder vi endast när vi pratar om Ecocare.
ECOSYSTEM
Den här logotypen använder vi endast när vi pratar om ECOSYSTEM Professional och ECOSYSTEM Home.
Färgval
Logotyperna återfinns i två olika nyanser och används efter vilken bakgrund den ska sättas mot: ljus eller mörk.
Placering
Hörnor
Vår primära placering av logotypen, vid innehållstunga dokument, är i hörnen.
Centrerad
I videor eller på andra ytor där vi har mycket utrymme kan logotypen centreras.
Fullbredd
Logotypen i fullbredd placeras med fördel högt upp, långt ner eller i mitten av bilden.
Användning
Logotypen återfinns i 3 olika varianter, men vi använder inte två versioner av logotypen i ett och samma dokument, utan det räcker med en av dem.
Godkänd användning
Ej godkänd användning
Friyta
För att säkerställa att logotypen alltid syns tydligt i vår kommunikation så har vi definierat en minsta friyta till andra grafiska element.
Minimum friyta
Logotypen i fullbredd placeras med fördel högt upp, långt ner eller i mitten av bilden.
Do's & Don'ts
För att säkerställa att vår logotyp används konsekvent och korrekt, har vi sammanställt följande riktlinjer och do’s and dont’s.
Do
Använd alltid korrekt version av logotypen i fullfärg.
Säkerställ alltid åtminstone minsta angivna friytan kring logotypen.
Använd alltid korrekt versioner av den enfärgade logotypen.
Don't
Rotera eller förvräng ej logotypen. Se till att logotypen är rak.
Omskapa eller justera aldrig logotypen.
Skapa inte egna färgkombinationer och använd alltid korrekta färger.
Skapa inte egna ordbilder som läggs till logotypen.